Fórum - Zobrazit téma - Různé cesty - Reikiwebík

Vítej človíčku na Reikiwebík!
  Vítej   Anonyme

     Menu
· Domů
· akce
· Akce_Reiki
· Archív článků
· Diskuzní fórum
· Hledání
· Ke stažení
· Témata článků
· Top 10
· Kalendář akcí

· Reiki Seznam
· Reiki kluby
· Kalendář Reiki kurzů


· ReikiWeb - starý 1
· ReikiWeb - starý 2

     Návštěvnost

Statistiky pro Reikiwebík


Diskuzní fórum

Reikiwebík :: Zobrazit téma - Různé cesty
 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   Osobní nastaveníOsobní nastavení   PřihlášeníPřihlášení 

Různé cesty
Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Reikiwebík -> Duchovno všeobecně
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dominika
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 30.6. 2013
Příspěvky: 685

PříspěvekZaslal: po červenec 15, 2013 5:07 pm    Předmět: Citovat

toora napsal:
dominika napsal:

Princip fungování mysli je stejný, píšeš, potom by všichni lidé následující Buddhovo učení, dosahovali stejné úrovně vědomí toho pána, což se ale kupodivu neděje. Ale jako jeden z moudrých lidí světa určitě stojí za následování a za to, aby s ním ruku v ruce člověk šel kus své cesty, pokud ho to učení oslovuje...

Buddha je stav mysli, a je tady neustále, neboli nonstop Dominiko, Buddha učí jak rozpustit nevědomost, právě proto je zde sadhána. Toto učení není na jakýsi kus cesty (pro jakési povrchní hledače snad ano), a ten, kdo doopravdy následuje Buddhu v učení, dříve-či později pochopí a skutečně prožije, že k tomuto stavu není kam jít, tedy tu není ani kousek cesty ani žádný kus.

dominika napsal:

Při následování jakékoli duchovní "stezky" jsme i svobodní teoretizovat v internetových diskusích, když je chuť a čas...... a to je na tom to krásné...

Ano, přítel ego se rádo baví, protože tím nejlépe odvádí pozornost od sebe sama.
Samozřejmě, že svobodní jsme neustále, klidně můžeme miliony životů strávit pouhým teoretizováním, dokud v tom kdo vidí smysl (nevidí nespásnost takovéhoto počínání), potom je to pro něj vskutku dobré, tdy alespoň to té doby, dokud mu nezačně něke téct pořádně do bot.

dominika napsal:
Ježíš, byl-li kdy na světě, tak byl neobvykle inteligentní, stál nohama na zemi a uměl mít rád... a to docela stačí ke spokojenému bytí... rozum a srdce v rovnováze... to je celé tajemství spokojeného bytí v přítomnosti.

Opravdu? A proč tedy ti, kteří se snaží následovat Krista nesetrvávají ve stálém bytí v přítomnosti? Proč očekávají blaženost až po smrti, to jsou všichni tak hloupí a neschopní?

Smile


Možná někteří, kteří následují Krista očekávají blaženost až po smrti, díky výkladu křesťanské církve, ale jiní v jeho slovech zase nacházejí něco jiného, já v jeho učení nic o blaženosti po smrti neslyším... ... to záleží na interpretaci slyšeného...

Podle mě Kristus i Buddha učili to samé... jen forma byla dle jejich temperamentu a mentality trochu jiná...


Miliony životů strávit teoretizováním, píšeš... Nepamatuju si žádný ze svých minulých životů, takže o jejich existenci můžu s klidem i pochybovat. Nevím, co bude zítra, tak budoucí životy neřeším. Pak mi zbývá jen tenhle přítomný život a to jak se v něm budu chovat vůči ostatním, jak budu myslet a jak budu cítit...

Ty se tím, že sem píšeš nebavíš? Neděláš to pro svoji radost? Pro potěšení, které z toho psaní máš? Proč to teda děláš?
Co máš s tím egem pořád? Esoterici se egem taky dost ohánějí a jedním z jejich projevů bývá to, že poukazují na ego druhých...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
toora
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 9.7. 2005
Příspěvky: 3774

PříspěvekZaslal: po červenec 15, 2013 10:04 pm    Předmět: Citovat

dominika napsal:
Podle mě Kristus i Buddha učili to samé... jen forma byla dle jejich temperamentu a mentality trochu jiná...

Ano. Jde o to, že v tom případě starším, tedy nauka Buddhova není zneužitelná, protože vede k samostatnému myšlení bez možnosti zneužití a manipulace, což se těm, kteří chtění vládnout druhým nehodí do krámu.

Co člověk provedl s kristovstvím je tuším všeobecně známo. Bylo zneužitelné, protože neobsahovalo přesný manuál k mapování mysli, prohlédnutí lidských tendencí a vlastní nevědomosti.

dominika napsal:
...jak se v něm budu chovat vůči ostatním, jak budu myslet a jak budu cítit...

To v každém případě.

Citace:
Co máš s tím egem pořád?

Moje zmínka byla o pastičce ega, ty jsi na to zaregovala tím, že ego tvůj kamarád, a nebýt toho, nebylo důvod se k tomuhle vracet.


Citace:
Esoterici se egem taky dost ohánějí a jedním z jejich projevů bývá to, že poukazují na ego druhých...

No, tak to asi není jejich zájem o esoteriku nic vážného, protože nějaké tvoje ego- moje ego neexistuje. Zřejmě právě díky takovýmto lidem, kteří se prohlašují za to, čím nejsou, může být dnes pojem ezoterik vnímán cosi jako nadávka, či co Confused


dominika napsal:
Ty se tím, že sem píšeš nebavíš? Neděláš to pro svoji radost? Pro potěšení, které z toho psaní máš? Proč to teda děláš?

Zábava je cosi, co přináší rozptýlení, což nebylo důvodem mojí reakce na to, co jsi napsala. Následovat konkrétní impuls v případném vstupu do diskuse může mít občas smysl, ale nakolik tomu tak opravdu je, to předem těžko vědět.
V tomto případě byla pro mne podnětem k dotazu tvoje vstupní kritika a reakce diskutujících na ni, potom prohlášení, že tě zajímá Pravda (též jakási zmínka o Buddhovi), protože nelze ihned poznat kdo sem s čím přichází a co ho doopravdy zajímá.

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
dominika
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 30.6. 2013
Příspěvky: 685

PříspěvekZaslal: st červenec 17, 2013 7:04 am    Předmět: Citovat

Podle mě to, co lidé v průběhu věků provedli s kristovstvím lze celkem dobře přičíst i tomu, že Ježíš neváhal projevit svůj názor i přes odpor druhých... Tato jeho agresivita možná způsobila to, že lidi neváhali ve jménu krista vést války, když mohl on, tak proč by oni za svoji pravdu taky nemohli bojovat.... Vzali si z odkazu zas jen to, co se jim hodilo díky jejich vnitřnímu nastavení... A díky němu už neviděli to, že když Byl Ježíš zrazen, nedovolil při svém zatýkání svým přátelům pozvednout zbraň, aby ho bránili, nedovolil, aby měli na rukou krev... že uměl mít rád...

Buddhův příklad zase trochu vede k lhostejnosti jednoho k druhému... Buddha dal příklad v tom, že v zájmu svého hledání pravdy je OK opustit své světské závazky...

Podle mě musí člověk hodně přemýšlet a hodně soucítit s druhými, aby uviděl svět takový jaký je... a sám byl tím, čím se mu líbí být...



[quote="toora"]
dominika napsal:



Citace:
Esoterici se egem taky dost ohánějí a jedním z jejich projevů bývá to, že poukazují na ego druhých...

No, tak to asi není jejich zájem o esoteriku nic vážného, protože nějaké tvoje ego- moje ego neexistuje. Zřejmě právě díky takovýmto lidem, kteří se prohlašují za to, čím nejsou, může být dnes pojem ezoterik vnímán cosi jako nadávka, či co Confused


Na tom je hodně pravdy... Esoterika dnešních dnů je povrchní, polovičatá a nevede k ničemu dobrému, kromě zmatků... takže souhlasím...


toora napsal:
dominika napsal:
Ty se tím, že sem píšeš nebavíš? Neděláš to pro svoji radost? Pro potěšení, které z toho psaní máš? Proč to teda děláš?

Zábava je cosi, co přináší rozptýlení, což nebylo důvodem mojí reakce na to, co jsi napsala. Následovat konkrétní impuls v případném vstupu do diskuse může mít občas smysl, ale nakolik tomu tak opravdu je, to předem těžko vědět.
V tomto případě byla pro mne podnětem k dotazu tvoje vstupní kritika a reakce diskutujících na ni, potom prohlášení, že tě zajímá Pravda (též jakási zmínka o Buddhovi), protože nelze ihned poznat kdo sem s čím přichází a co ho doopravdy zajímá.


Ano, ale kdo je ten v tobě, kdo následuje tyto impulzy (tedy nějaké impulzy z vnějšku, které pro sebe vyhodnotil jako kritiku atd... Není to zase ego (princip, který ve vnímání člověka odděluje jednoho od druhého, přesto, že z pohledu univerzálna jsou všichni lidé jedinou energií...? Není v tomhle případě ego přátelským principem, který díky své iluzorní existenci umožňuje kontakt jednoho s druhým? Jeden něco posoudil a navnímal jako kritiku a pak z nějakého důvodu (třeba touhou být pro druhého inspirací k jinému zamyšlení) reagoval?

Nezdá se Ti, že díky egu (něčemu, co ani neexistuje) je možno setkávání jednoho s druhým?
Že jen díky tomuto principu - vnímání - je možno opravdu milovat?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
toora
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 9.7. 2005
Příspěvky: 3774

PříspěvekZaslal: st červenec 17, 2013 9:23 am    Předmět: Citovat

dominika napsal:
Buddhův příklad zase trochu vede k lhostejnosti jednoho k druhému...

Nevím kde se tohle tvoje přesvědčení vzalo, vím, že je to jen velké neporozumění, které ale teoretici rádi po světě šíří. Následování Buddhy vede k soucítění se všemi bytostmi.

dominika napsal:
Buddha dal příklad v tom, že v zájmu svého hledání pravdy je OK opustit své světské závazky...

Nehledal svoji pravdu, ale Pravdu (nešel za zábavou), proto tehdy musel naprosto vše na nějaký čas opustit, a právě díky tomu, ten, kdo praktikuje již dnes nemá důvod opouštět rodinu, ale pracovat právě tam, kde zrovna je.

dominika napsal:
Podle mě musí člověk hodně přemýšlet a hodně soucítit s druhými, aby uviděl svět takový jaký je... a sám byl tím, čím se mu líbí být...

Cit Dominko nevymyslíš.
Skutečné soucítění nemá s přemýšlením nic dělat, i když hledání příčin a následků je v době hledání potřebné, ale samo o sobě to nestačí. Lidské tendence jsou nelogické a jsou silnější než rozum. To, že malá skupina lidí zdeformovala kristovství proto, aby vládla veliké lidské lidské obci, bylo výsledkem lidských tendencí, za faktem, že jim ta většina uvěřila byly zase jen a jen lidské tendence.


dominika napsal:
Nezdá se Ti, že díky egu (něčemu, co ani neexistuje) je možno setkávání jednoho s druhým?

Samozdřejmě, jen díky tomu debatujeme. Podstatný rozdíl je ale v tom, jestli iluzi vidím, nebo ji pouze nevědomky žiji. Dokud nepřijdeš na to, co to ego doopravdy je, tak je zbytečné se tomuhle dál věnovat Smile

dominika napsal:
Že jen díky tomuto principu - vnímání - je možno opravdu milovat?

Zkus se Niko zeptat někoho, s kým budeš zrovna mluvit, jestli vnímá, co ti na to odpoví Very Happy

Co to vlastně je, tahle láska, to je nejdříve třeba dobře prozkoumat...

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
dominika
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 30.6. 2013
Příspěvky: 685

PříspěvekZaslal: st červenec 17, 2013 10:14 am    Předmět: Citovat

toora napsal:
dominika napsal:
Buddhův příklad zase trochu vede k lhostejnosti jednoho k druhému...

Nevím kde se tohle tvoje přesvědčení vzalo, vím, že je to jen velké neporozumění, které ale teoretici rádi po světě šíří. Následování Buddhy vede k soucítění se všemi bytostmi.


Já to nikde šířit neslyšela, to mě napadlo při celkovém pohledu na Buddhu jako člověka...... Že ani on nebyl dokonalý a můžu ho mít ráda i přesto... Jsem praktik i teoretik.



toora napsal:
dominika napsal:
Buddha dal příklad v tom, že v zájmu svého hledání pravdy je OK opustit své světské závazky...

Nehledal svoji pravdu, ale Pravdu (nešel za zábavou), proto tehdy musel naprosto vše na nějaký čas opustit, a právě díky tomu, ten, kdo praktikuje již dnes nemá důvod opouštět rodinu, ale pracovat právě tam, kde zrovna je.


Tohle může tvrdit zas jen ten, kdo k něčemu takovému došel, Buddha neBuddha, třeba teď ty a autorství toho výroku a poznání té skutečnosti připisuju tobě.. Smile


toora napsal:
dominika napsal:
Nezdá se Ti, že díky egu (něčemu, co ani neexistuje) je možno setkávání jednoho s druhým?

Samozdřejmě, jen díky tomu debatujeme. Podstatný rozdíl je ale v tom, jestli iluzi vidím, nebo ji pouze nevědomky žiji. Dokud nepřijdeš na to, co to ego doopravdy je, tak je zbytečné se tomuhle dál věnovat Smile


Takže ve Tvém vnímání, ve Tvém pohledu a hodnocení na mě, jsem na to ještě nepřišla... Když bych bývala předtím napsala, že ego je iluze, měla by jsi dojem, že už tomu, co je ego, rozumím? Všimla jsi si, jak snadné je zmanipulovat něčí vědomí a přesvědčit ho o tom, že je tím, čím chce,a by ho ten druhý vnímal že je? Jen trocha pozornosti a vhodných slov...

toora napsal:
dominika napsal:
Že jen díky tomuto principu - vnímání - je možno opravdu milovat?

Zkus se Niko zeptat někoho, s kým budeš zrovna mluvit, jestli vnímá, co ti na to odpoví Very Happy


když si dáš čas naslouchat a druhý si dá čas se nad tou otázkou, co vnímá, zamyslet a bude ochotný to i sdělit nahlas zjistíš, že lidé, ač nejdou vědomě žádnou duchovní cestou, vnímají úplně nádherně...sebe, své pocity, své impulzy k reakcím, druhé ze svého pohledu, druhé z pohledu jiných.... není to tak zlé... s tím vnímáním
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
toora
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 9.7. 2005
Příspěvky: 3774

PříspěvekZaslal: st červenec 17, 2013 2:18 pm    Předmět: Citovat

dominika napsal:
Tohle může tvrdit zas jen ten, kdo k něčemu takovému došel…

Tvrdit může kdokoli naprosto cokoli, ale jen ten kdo to jisté neznámé území sám prošel a zmapoval, ví, jak přesně to tam vypadá, a jestli ten, kdo o tam zrovna mluví, tam byl, nebo zná jen bedekr s mapou.

dominika napsal:
Když bych bývala předtím napsala, že ego je iluze, měla by jsi dojem, že už tomu, co je ego, rozumím? …

Asi tě zklamu, ale neměla. Ptala jsem se tě, co to je ego je a jak vzniká, zkrátka na tento popsatelný mechanismus.

dominika napsal:
když si dáš čas naslouchat a druhý si dá čas se nad tou otázkou, co vnímá, zamyslet a bude ochotný to i sdělit nahlas zjistíš, že lidé, ač nejdou vědomě žádnou duchovní cestou, vnímají úplně nádherně...sebe, své pocity, své impulzy k reakcím, druhé ze svého pohledu, druhé z pohledu jiných.... není to tak zlé... s tím vnímáním…

Dominiko, napsala jsi, že díky principu vnímání je možno opravdu milovat,
na to jsem ti opáčila, že každý koho se zeptáš, tak ti řekne, že vnímá, nikdo (zcela logicky) ti na to neodpoví „nevnímám“, takže k tomu, aby člověk miloval toho asi bude potřeba trochu víc než jen vnímání.

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
dominika
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 30.6. 2013
Příspěvky: 685

PříspěvekZaslal: st červenec 17, 2013 2:27 pm    Předmět: Citovat

Nezklamala jsi mě, neboj.

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
toora
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 9.7. 2005
Příspěvky: 3774

PříspěvekZaslal: pá červenec 19, 2013 12:38 pm    Předmět: Citovat

dominika napsal:
Určitě z hovoru o účetnictví poznám, že nejsi účetní - takže analogie k tomu,jestli znám Buddhovo učení......říkám, že Buddhovou cestou jsem nikdy nešla......

Což se dá poznat, a není na tom nic špatného, kdyby to nebyly jakési radikální výroky, a tohle jsem se ti snažila od počátku povědět. Tak, jako by např. veřejné hlásání názorů a soudů o principech účetnictví nebyly ničím chvályhodným, když jsem jej nikdy nedělala.

Když přijdeš s tím, co Buddha řekl, tak se o tom můžeme bavit dlouho a jistě i hezky, ale k čemu to povede? Je to podobné, jako bych ti teď povídala o tom, jak se sestaví a rozebere hodinový strojek, ale stále to bude stejně jen tvoje představa o tom. A jestliže tě samotná práce na hodinovém strojku v podstatě nezajímá, k čemu to potom bude dobré?


dominika napsal:
K té smrti, co na to říkáš? Co já slyším v těch Buddhových slovech o smrti je to, že on sám s žádnou přímou reinkarnací nepočítal... bral smrt jako definitivum...

Tohle je Dominiko jeden z příkladů výkladu teoretizování bez praxe, ale dobře...položila jsi mi tuto otázku, proto ti na ni odpovím.
Buddha „nepočítal“, Buddha věděl. V interakci s žákem především to, co to je tahle žákova zvědavost, jak nespásné jsou veškeré představy, hltání vědomostí, zvědavost, jak jedna odpověď vyprodukuje nepočítaně dalších otázek, co je tohle krmení intelektu, co to je uspokojení z toho, a jak nevědomost (její všemožné pasti, její všeliké připoutanosti a tendence) vedou mysl neustále od tohoto okamžiku. Věděl tedy, co toto vše je, a co to způsobuje, znal příčinu i následek.
Učitel ví, že všechny otázky se adeptovi odpoví samy, cestou praxe a v jeho individuálním, tj. pravém načasování.


dominika napsal:
Ty předpokládáš, že Buddhovo učení je jediné,vedoucí k poznání vlastního nitra, s čímž já ale nesouhlasím...

Kdeže jsem tohle Dominiko řekla? Všimla jsi si názvu vlákna, které jsem založila???
Povídám především to, že k poznání vede cesta praxe, nikoli teorie.
Buddhova nauka je učením univerzálním, je to cesta praxe všedního dne, není však pro každého.

Kdo, kdy a jak, doplave do Moře, to opravdu vědět nemohu, z tohoto bodu zření jen o trochu lépe vidím na všemožná slepá říční ramena, zahnívající mokřady, hladové krokodýli a pirani kdesi u samého dna...

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
sunnyi
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 15.12. 2004
Příspěvky: 1031

PříspěvekZaslal: pá červenec 19, 2013 2:19 pm    Předmět: Citovat

toora napsal:
dominika napsal:
K té smrti, co na to říkáš? Co já slyším v těch Buddhových slovech o smrti je to, že on sám s žádnou přímou reinkarnací nepočítal... bral smrt jako definitivum...


Tohle je Dominiko jeden z příkladů výkladu teoretizování bez praxe, ale dobře...


Uvedu tady zamyšlení jednoho mnicha, které jsem k tématu našel na stránkách www.accesstoinsight.org. (Překlad by mohl být určitě lepší, ale nechtěl jsem nad tím trávit příliš mnoho času. Také jsem to trošku zkrátil).

Všimněte si, v pátém řádku, že autor hovoří o buddhistických myslitelích. Mně ten termín přijde poněkud komický, nicméně něco takového zřejmě opravdu existuje a v angličtině na to mají i termín "armchair buddhists" (armchair je křeslo).

Dhamma bez znovuzrozování?
napsal
Bhikkhu Bodhi

V souladu se soudobým důrazem na to, aby náboženská učení byla relevantní životu člověka a přímo ověřitelná, je toto tradičně uznávané učení Buddhismu v určitých kruzích studentů Dhammy podrobováno přísnému přezkoumávání. I když zatím jen malý počet současných buddhistických myslitelů zachází tak daleko, že navrhuje, aby bylo zavrženo jako "nevědecké," stále větší podporu získává jiný názor, který tvrdí, že ať už je znovuzrozování skutečnost nebo ne, tak nauka o něm nemá žádný zásadní vliv na praktikování Dhammy, a proto není její zařazení do učení Buddhismu nijak podstatné a samozřejmé. Tito lidé říkají, že Dhamma se zabývá výhradně „tady a teď“, čímž nám pomáhá rozřešit naše osobní problémy skrze jasnější vnímání sebe sama a vnitřní poctivost. Vše ostatní, co Buddhismus učí, můžeme opustit, jako náboženské pasti starobylé kultury, které jsou naprosto neadkvátní Dhammě naší technologické éry.

Jestliže na chvíli odhlédneme od toho, k čemu my sami v této věci inklinujeme, a obrátíme se místo toho přímo k pramenům, které máme k dispozici, tak dospějeme k nespornému faktu, že i samotný Buddha učil o znovuzrozování, a že že je pokládal za základní princip svojí nauky. Při komplexním pohledu nám Buddhovy rozpravy ukazují, že učení o znovuzrozování má hluboké implikace na celou praxi Dhammy, ovlivňujíc jak cíl, s nímž je prováděna, tak i motivaci k tomu, aby byla soustavná a trvalá. Rozhodně není ústupkem nějaké dobové konstrukci asijské kultury.
Cílem Dhammy je vysvobození se z neuspokojivosti a Buddha říká naprosto jasně, že tato neuspokojivost, z níž je třeba se vymanit, se týká jha samsáry, koloběhu opakovaného znovuzrozování a smrti. Dhamma má nepochybně aspekt, který je přímo viditelný a osobně ověřitelný. Přímým zkoumáním našeho vlastního prožívání můžeme pozorovat, že zármutek, napětí, strach a žal vždy pramení z naší chamtivosti, averze a nevědomosti, a mohou být proto eliminovány odstraněním těchto nečistot. Význam této bezprostředně viditelné stránky praktikování Dhammy nelze podceňovat, neboť nám slouží k potvrzení jejího osvobozujícího účinku. Avšak, bagatelizovat nauku o znovuzrozování a vysvětlovat veškerý význam Dhammy zmírněním mentální neuspokojivosti prostřednictvím jasnějšího vnímání sebe sama, znamená ochudit Dhammu o její širší souvislosti, který jí dávají její plný význam a hloubku. Člověk tím vážně riskuje, že ji nakonec zredukuje na pouhý sofistikovaný systém starověké humanistické psychoterapie.
Buddha sám jasně řekl, že kořenem problému lidské existence není to, že podléháme zármutku, žalu a strachu, ale že my sami se svým egoistickým ulpíváním spoutáváme nepřetržitým, sebeobnovujícím se procesem znovuzrozování, stárnutí, nemoci a smrti, v němž procházíme různými formami trápení. Ukázal také, že hlavní nebezpečí těchto znečištění spočívá v tom, že jsou příčinou koloběhu znovuzrozování. Dokud se vymykají naší kontrole, kdesi v hlubinách naší mysli, tak nás opakovaně vlečou koloběhem stávání se, v němž roníme potoky slz "větší než vody oceánu." Když tuto skutečnost jasně nahlédneme, tak zjistíme, že cílem praktikování Dhammy není dovést nás k nějakému pohodlnému smíření se s naší současnou osobností a s naší pozicí ve světě, nýbrž spuštění dalekosáhlé vnitřní transformace, která nás nakonec vyvede z celého cyklu pozemské existence.

Je pravda, že pro většinu z nás je hlavní motivací k nastoupení cesty hryzavý pocit nespokojenosti s rutinním během našeho neosvíceného života, a nikoliv jasné vědomí si těch různých nebezpečí, skrytých v koloběhu znovuzrozování. Chceme-li však projít si cestu Dhammy až do konce a využít veškerého jejího potenciálu k dosažení vnitřního míru a vyšší moudrosti, je nezbytné, abychom k další potřebné motivaci dozráli k hlubšímu pochopení, než s jakým jsme tuto cestu nastupovali. Naše hluboká motivace musí pramenit z těch základních pravd, které nám vyjevil Buddha...

Naše motivace vyžaduje potřebnou zralost rozvíjením správného pohledu na svět, prvního faktoru Vznešené osmidílné stezky, která, jak Buddha vysvětluje, obsahuje pochopení principů žádostivosti a znovuzrozování, jako fundamentů struktury našeho bytí. I když kontemplace přítomného okamžiku je klíčem k rozvíjení meditace vhledu, bylo by chybným extrémem tvrdit, že praxe Dhammy sestává plně jen z udržování všímavosti přítomného okamžiku. Dhamma zdůrazňuje úlohu moudrosti jako nástroje vysvobození a moudrost musí spočívat nejen v pronikání do hloubi přítomného okamžiku, ale i v pochopení minulých a přítomných horizontů, v jejichž rámci se tato naše přítomná existence odvíjí. Plné pochopení principu znovuzrozování nám poskytne panoramatický pohled, z něhož můžeme přehlédnout naše životy v jejich širším kontextu a celkovém propletenci vztahů...

Mirek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
dominika
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 30.6. 2013
Příspěvky: 685

PříspěvekZaslal: pá červenec 19, 2013 4:14 pm    Předmět: Citovat

toora napsal:
dominika napsal:
Určitě z hovoru o účetnictví poznám, že nejsi účetní - takže analogie k tomu,jestli znám Buddhovo učení......říkám, že Buddhovou cestou jsem nikdy nešla......

Což se dá poznat, a není na tom nic špatného, kdyby to nebyly jakési radikální výroky, a tohle jsem se ti snažila od počátku povědět. Tak, jako by např. veřejné hlásání názorů a soudů o principech účetnictví nebyly ničím chvályhodným, když jsem jej nikdy nedělala..


Počkej, a ty jsi skutečně přesvědčená o tom, že praktikuješ Buddhovu nauku? Chceš mi snad tvrdit, že nepraktikuješ něco, co se Ti jako Buddhova nauka zdá být? Jsi přesvědčená, že jsi skutečně správně vycítila význam jeho slov? A že to jsou skutečně jeho slova, dle kterých praktikuješ?


toora napsal:
Když přijdeš s tím, co Buddha řekl, tak se o tom můžeme bavit dlouho a jistě i hezky, ale k čemu to povede? Je to podobné, jako bych ti teď povídala o tom, jak se sestaví a rozebere hodinový strojek, ale stále to bude stejně jen tvoje představa o tom. A jestliže tě samotná práce na hodinovém strojku v podstatě nezajímá, k čemu to potom bude dobré?


Buddhova nauka mě zajímá a zajímají mě i výklady jiných lidí o ní, tedy i Tvé výklady...... Jen je filtruju a porovnávám s tím, co zas praktuikuju já...

Tady je zas hezky vidět zprostředkovaný vztah....Člověk, který se o Buddhovy názory zajímá,k tomu vykladač Buddhovy nauky, který mu je předkládá, k tomu skutečný historický Buddha a to, co snad jsou jeho názory a učení a k tomu samotná Existence... To je podle mě dobré zkrátit nejdřív na člověk, Buddha a existence a pak na prosté na člověk a existence....

Mysl podle mě nejde přirovnat k neživému a statickému hodinovému strojku, který když sestavíš podle nějakého jednoznačného návodu, tak začne tikat.

toora napsal:
dominika napsal:
K té smrti, co na to říkáš? Co já slyším v těch Buddhových slovech o smrti je to, že on sám s žádnou přímou reinkarnací nepočítal... bral smrt jako definitivum...

Tohle je Dominiko jeden z příkladů výkladu teoretizování bez praxe, ale dobře...položila jsi mi tuto otázku, proto ti na ni odpovím.
Buddha „nepočítal“, Buddha věděl. V interakci s žákem především to, co to je tahle žákova zvědavost, jak nespásné jsou veškeré představy, hltání vědomostí, zvědavost, jak jedna odpověď vyprodukuje nepočítaně dalších otázek, co je tohle krmení intelektu, co to je uspokojení z toho, a jak nevědomost (její všemožné pasti, její všeliké připoutanosti a tendence) vedou mysl neustále od tohoto okamžiku. Věděl tedy, co toto vše je, a co to způsobuje, znal příčinu i následek.
Učitel ví, že všechny otázky se adeptovi odpoví samy, cestou praxe a v jeho individuálním, tj. pravém načasování.


sice mi odpovídáš, ale na něco jiného... ptala jsem se, co říkáš na Buddhův výrok o smrti.... já existenci tuto otázku položila už dřív ve vztažení moderní esoteriky ke starodávným učením osvícenců.... a zodpověděla se mi tak, jak jsem napsala....a jak to chápu teď... (budu-li to za rok chápat jinak, tak svůj momentální názor změním...)....

Uvádíš, že Buddha věděl....Jak ty sama víš a můžeš říct, že Buddha věděl? To je dost odvážné a nepřesné tvrzení.... Nebylo by přesnější a pravdivější říct, nevím, zda Buddha věděl, jak bych to mohla vědět, do hlavy mu nevidím, ale jeho učení mi je sympatické, líbí se mi, oslovuje mě a vlastními pokusy o jeho následování shledávám je za použitelné, praktikováním toho, co považuju za jeho nauku se mi v životě zodpovědělo mnoho otázek a v přítomném bytí ve vztahu k lidem a věcem zažívám neustálý klid a tak, když on sám říká, že ví, já mu to prostě věřím.... Ve vztahu k jakémukoli živému člověku nemůžu se stoprocentní jistotou říct, že když mi říká, že ví, jak sestaví hodinový strojek, že to ve skutečnosti opravdu umí... Buď si ho vyzkouším a hodinový strojek mu dám sestrojit, nebo mu to jeho že ví, věřím, protože se mi to zdá na základě pozorování a vyhodnocení, že je věrohodný a nebo mám pochyby na základě pozorování toho, co vyhodnotím jako jeho nevěrohodnost... Ale ověřit si, že druhý umí sestavit hodinový strojek stále ještě jde... Ověřit si, zda Buddha skutečně něco věděl nikoli....


A jinak on v tom výroku opravdu tvrdí viz citace: Lidé stále chodili za Buddhou a ptali se ho: "Co se stane, až zemřeme?"
Buddha říkal: "Nestane se nic. Prostě zemřete!" atd...

Říkáš, žákova zvědavost. Nejsem Buddhův žák. Jsem jeho přítel.




toora napsal:
Kdo, kdy a jak, doplave do Moře, to opravdu vědět nemohu, z tohoto bodu zření jen o trochu lépe vidím na všemožná slepá říční ramena, zahnívající mokřady, hladové krokodýli a pirani kdesi u samého dna...

Smile


Ano, to nijak taky vědět nemůžeš a ani nikdo jiný....Opravdu o trochu lépe vidíš, nebo si to o sobě myslíš si, že o trochu lépe vidíš...? Smile

Ani Ježíš o reinkarnaci neučil, dá-li se věřit evangeliím.... soustředil lidi do přítomnosti... (i když jsem už jednoho přítele slyšela tvrdit, že z evangelií byly zmínky o reinkarnaci uměle odstraněny v průběhu let...)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
samanka
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 24.10. 2002
Příspěvky: 3733

PříspěvekZaslal: pá červenec 19, 2013 4:50 pm    Předmět: x Citovat

Laughing Laughing Laughing

šamanka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
toora
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 9.7. 2005
Příspěvky: 3774

PříspěvekZaslal: pá červenec 19, 2013 10:05 pm    Předmět: Citovat

Děkuju ti Mirku za tenhle tvůj pěkný překlad Laughing

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
toora
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 9.7. 2005
Příspěvky: 3774

PříspěvekZaslal: pá červenec 19, 2013 10:10 pm    Předmět: Citovat

dominika napsal:
Počkej, a ty jsi skutečně přesvědčená o tom, že…

Ptáš se celkem logicky, už protože se opravdu lze setkávat s tím, že někdo něco dělá v dobré víře, že to dělá správně, a nepřipadá mu nikterak podezřelé, že když následuje návod na regenerující mast, postupoval (dle svého mínění) přesně podle návodu, ale výsledkem jeho práce je páchnoucí žíravina.

Tady je to Dominiko trochu jinak, zda opravdu postupuješ podle tohoto know-how správně, ověřuješ si přímo v průběhu celého procesu.

Existují věci, se kterými se můžeš ztotožnit, ale nemůžeš si je prakticky ověřit, jsou to tedy záležitosti osobní víry, Buddhova nauka není založena na víře, ale na přímém a permanentním prověřování Učení v praxi, navíc materiál k tomu máme nonstop k dipozici. Pouhé čítení nebo diskutování o Něm toto poznání nepřináší.

dominika napsal:
Mysl podle mě nejde přirovnat k neživému a statickému hodinovému strojku…

Všechny příměry jsou nedokonalé Dominiko, tento jsem ale nepoužila jen tak. Běžně člověk žije pouze svoje automatismy (které je takovým perpetum mobile smsáry). Mysl má svoje jisté mechanismy, stálé a univerzální, jde o principy, které jsou základní a zcela určující, výsledkem jsou jen jiné objekty připoutanosti mysli, neboli tendence.


dominika napsal:
... ptala jsem se, co říkáš na Buddhův výrok o smrti... …

A já jsem ti na to odpověděla, ale tvoje představa odpovědi (černé nebo bíle) ti brání toto uvidět.
Jakmile začneš skutečně praktikovat, tyto a podobné otázky samy od sebe odpadnou, bez toho by to byla jen další projekce.


dominika napsal:
... ak ty sama víš a můžeš říct, že Buddha věděl? …
Zde:
Citace:
Ti, kteří touto cestou opravdu a poctivě kráčeli, došli ke stejnému poznání.


dominika napsal:
... Ověřit si, zda Buddha skutečně něco věděl nikoli…
↑ Viz výše.


dominika napsal:
... Ano, to nijak taky vědět nemůžeš a ani nikdo jiný....Opravdu o trochu lépe vidíš, nebo si to o sobě myslíš si, že o trochu lépe vidíš...?…

Že myslet znamená houby vědět, to asi víme, však povídám...je zde buď víra, nebo věci praxí ověřitelné, Nauka patří k těm druhým.

Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
dominika
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 30.6. 2013
Příspěvky: 685

PříspěvekZaslal: so červenec 20, 2013 4:47 am    Předmět: Citovat

toora napsal:
Děkuju ti Mirku za tenhle tvůj pěkný překlad Laughing

Smile


to ale zas v tom překladu jeden mnich teoretizuje nad Buddhovými slovy Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
dominika
Spisovatel na n-tou :-)
Spisovatel na n-tou :-)


Registrace: 30.6. 2013
Příspěvky: 685

PříspěvekZaslal: so červenec 20, 2013 5:11 am    Předmět: Citovat

toora napsal:
dominika napsal:
Počkej, a ty jsi skutečně přesvědčená o tom, že…

Ptáš se celkem logicky, už protože se opravdu lze setkávat s tím, že někdo něco dělá v dobré víře, že to dělá správně, a nepřipadá mu nikterak podezřelé, že když následuje návod na regenerující mast, postupoval (dle svého mínění) přesně podle návodu, ale výsledkem jeho práce je páchnoucí žíravina.

Tady je to Dominiko trochu jinak, zda opravdu postupuješ podle tohoto know-how správně, ověřuješ si přímo v průběhu celého procesu.

Existují věci, se kterými se můžeš ztotožnit, ale nemůžeš si je prakticky ověřit, jsou to tedy záležitosti osobní víry, Buddhova nauka není založena na víře, ale na přímém a permanentním prověřování Učení v praxi, navíc materiál k tomu máme nonstop k dipozici. Pouhé čítení nebo diskutování o Něm toto poznání nepřináší.


Smile


toora napsal:
dominika napsal:
Mysl podle mě nejde přirovnat k neživému a statickému hodinovému strojku…

Všechny příměry jsou nedokonalé Dominiko, tento jsem ale nepoužila jen tak. Běžně člověk žije pouze svoje automatismy (které je takovým perpetum mobile smsáry). Mysl má svoje jisté mechanismy, stálé a univerzální, jde o principy, které jsou základní a zcela určující, výsledkem jsou jen jiné objekty připoutanosti mysli, neboli tendence.


Smile


toora napsal:
dominika napsal:
... ptala jsem se, co říkáš na Buddhův výrok o smrti... …

A já jsem ti na to odpověděla, ale tvoje představa odpovědi (černé nebo bíle) ti brání toto uvidět.
Jakmile začneš skutečně praktikovat, tyto a podobné otázky samy od sebe odpadnou, bez toho by to byla jen další projekce.


trošku se musím smát (ne posmívat), ale opravdu jsi mi neodpověděla... tohle, jak tady píšeš o tom, že moje představa černé nebo bílé odpovědi mi brání tvoji odpověď vidět, beru, promiň, nezlobím se ale za pokus o manipulaci........
Buddha podle mě nebyl hlupák a rozhodně se svými žáky nehrál žádné hry.... a když se ho ptali na to, co bude když zemřou a odpověděl jim, že prostě zemřou, jako když sfoukneš plamen svíčky.... říkal tím, že prostě zemřou a konec....
celé ty další teorie, včetně té, kterou sem přeložil Mirek jsou teorie buddhistů (tedy pro mě mají stejnou váhu jako teorie křesťanů o slovech Ježíšových, tedy zajímavou ve smyslu co je možno všechno vymyslet, nikoli hodnotnou a hodnou následování...) snad se nenaštveš ani ty, ani Mirek...


[quote="toora"]
dominika napsal:
... ak ty sama víš a můžeš říct, že Buddha věděl? …
Zde:
Citace:
Ti, kteří touto cestou opravdu a poctivě kráčeli, došli ke stejnému poznání.


to ne, poznání jednoho není porovnatelné s poznáním druhého.... a jeden není schopen nahlédnout do poznání druhého...

něco málo o poznání druhých uvidíš v přímém rozhovoru s nimi, o jejich míře lpění a připoutanosti k jejich životům a teoriím můžeš zjistit, když je maličko schválně polecháš na místě, které rádi hájí atd, nebo se jich nechtěně dotkneš a od té doby víš, kde je tlačí bota a na základě njakého impulzu hned startují do vzteku, lítosti, smutku atd...... to není zas tak těžké vypozorovat... na druhou stranu jde i dobře s pohledem druhých manipulovat, zvlášť, pokud má člověk dost času na reakci, tedy nedá najevo, že se ho nějaká záležitost dotkla, zabrzdí svoji zbrklou reakci, promyslí si to a pak zareaguje v klidu... atd... možností je spousta...

Ale pokud ta nauka, kterou máš ráda vede k tomu, že jsi okamžitě a stále v kontaktu s druhými vyrovnaná a u toho je máš ráda, není třeba praktikovat víc.... pak se už můžeš uvolnit, a je to.... bytí, vědomí a blaženost jsou zde i pro tebe.... tedy praktikování ustává, ten stav přirovnávám tomu, že se léta učí člověk hrát na kytaru, moří se se stupnicemi, má otlačené prsty, drží se zuby nehty učitelova návodu a napodobuje to, jak sám chápe, že učitel učí... až najednou po mnoha hodinách tréninku položí jednu ruku do akordu, druhou pohladí struny a hraje úplně sám, odloží noty a odloží i poučky učitele, stává se sám tím, kdo hudbu cítí, ke komu hudba promlouvá a dokáže ji ze svého nitra přenést do strun.... a jeho hra je čistě individuální a ani v té chvíli netuší, co při hře na kytaru cítí a prožívá jeho učitel....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o uživateli
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra Reikiwebík -> Duchovno všeobecně Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 3 z 6

 
Přejít na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
phpBB port v2.0.7 based on Tom Nitzschner's phpbb2.0.6 upgraded to phpBB 2.0.7 standalone was developed and tested by:
ChatServ, mikem,
and Paul Laudanski (aka Zhen-Xjell).

Version 2.0.7 by Nuke Cops © 2004 http://www.nukecops.com




Web pohání Copyright © Redakční systém UNITED-NUKE. Všechna práva vyhrazena.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.15 sekund